torsdag 23 november 2017

Enskilt Praktiskt Prov Gustav Andersson 8A

Vad Gick Bra?
Svar: Jag tyckte att slutresultatet blev riktigt bra. Jag följde mina planer då jag skulle börja med potatisen imed att den tar 20 minuter. Medans potatisen sjöd så förberedde jag min torskfilé. Jag blandade ströbrödet med pappar och salt och penslade filén så det var klart. Medans jag väntade på att potatisen skulle bli klar gjorde jag min sås. Efter det satte jag på vattenkokare så jag sedan i slutet kunde hälla i vattnet till de frusna ärtorna.

Vad kunde gått bettre?
Svar: Jag tyckte själv att det mesta gick över förväntan. Men när jag skalade min potatis i så höll jag mitt pekfinger framför potatisen och jag skar mig. något som också kunde ha gått bättre var min sås. Jag hade en tanke med en dill och citronsås. Men när jag skulle tillsätta saltet så råkade jag hälla på för mycket, jag tillsatte lite mer yougurt så att det inte skulle smaka för mycket salt. Emellanåt kom jag av mig lite kände jag men kom rätt på banan igen.

Vad har du lärt dig?
Svar: jag har lärt mig att man ska vara mer försiktig när man skalar potatis och hur man god torskfilé. Men det mesta känner jag att jag kunde sen innan imed att vi har hållit på med till exempel kokning och hur man kan blanda olika smaker och hur de passar med varandra. 

Gustav Andersson 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar