torsdag 23 november 2017

Panerad torskfilé med potatis, sås och ärtor


Vad gick bra?
Jag tycker att allt gick väldigt bra. Jag planerade mitt arbete bra och både fisken, potatisen och ärtorna      
var varma mot slutet. Fisken blev lagom stekt och lagom frasig och potatisen blev lagom kokad.  Fisken var lagom panerad och paneringen trillade inte av. Dessutom så smakade såsen väldigt bra och hade en god balans mellan smakerna av peppar, salt, citron, yoghurt och persilja. Jag visste vad jag skulle göra hela tiden som när t.ex. vattnet kokade upp så skalade jag potatisen, så jag utnyttjade helt enkelt den tiden jag hade. Även fast min fisk var lite tjockare och därmed behövde stekas längre så tyckte jag att den blev perfekt stekt. I slutet så städade jag bra efter mig och diskade allt jag skulle. Jag tycker helt enkelt att jag kom fram till ett bra resultat med god mat som jag är nöjd över!

Vad kunde gått bättre?
Som jag sa innan så tycker jag att allt har flutit på bra. Jag visste vad som skulle göras och använde den tiden jag hade. Jag tycker inte att något gick mindre bra. Allt gick helt enkelt som det skulle.

Vad har du lärt dig?
I och med att vi gått igenom hur man kokar potatis så kunde jag det sen innan. Ärtorna var väldigt lätta att tillaga men jag visste inte att man kunde hälla över vatten och så skulle dom vara klara. Så det är något jag lärt mig. Såsen har jag aldrig gjort innan men den var väldigt lätt och man kunde blanda i lite vad som helst. Jag har panerat fisk innan men inte stekt den så det är något nytt jag gjort.

-Emelina Billsten




D7B1DC27-D80E-4B8C-8B8C-A1AD676F19FA-1000.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar