torsdag 23 november 2017

Panerad torsk file



Vad gick bra? Motivera.
Jag tyckte inte att det var så många saker som gick bra. Men det gick rätt så bra att koka potatisen. Jag kokade upp vattnet innan jag la i potatisen. Sedan lät jag det sjuda i ungefär tjugo minuter, tog upp potatisen och pressade den.

Vad kunde gått bättre? Motivera.
När jag skulle steka fisken så blev den bränd. Jag tänkte inte på att sänka värmen lite så det var därför. Men efter jag brände den stängde jag av värmen och lät den vara kvar på stekpannan några minuter till.
Yoghurt såsen råkade jag hälla i alldeles för mycket svart peppar så jag fick lägga till extra yoghurt.

Vad har du lärt dig?
Jag har lärt mig att sänka värmen lite när jag ska steka så att maten inte ska bli bränd, och ta det lite försiktigare med kryddorna.


Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar