torsdag 16 november 2017



Enskilt praktiskt prov, Ella Breiler



Vad gick bra?

Jag tycker att allt gick bra det var mycket gått och allt var klart samtidigt.  Jag började med att koka upp vattnet till potatisen medan jag skalade den. Jag saltade vattnet, när det kokat upp och skruvade ner värmen och la i potatisen så att det sjudade. Sedan gjorde jag yoghurtsåsen jag hade i basilika, salt, peppar, citronpeppar, rivet cintronskal och citronsaft. Sedan hällde jag bara kokande vatten på ärtorna som fick stå med det några minuter. När det var 7 minuter kvar på potatisen började jag att steka den vegetariska schnitzeln på båda sidorna och sen la jag upp allting.

Vad kunde gått bättre?

Jag kunde haft lite högre värme på platan med den vegetariska schnitzeln så att den fick lite mer stek yta men jag tyckte fortfarande att den var mycket god.

Vad har du lärt dig?

Jag har lärt mig att planera en måltid så att allt är klart vid samma tid så att inget behöver stå och "vänta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar